Panaszkezelési eljárás

Webáruház: emszero.hu
(üzemeltető: RationalFans Kft.)


KÉRDÉSE VAN A REKLAMÁCIÓVAL KAPCSOLATBAN?

Kérjük, először tájékoztasson minket e-mailben az emszero.hu@gmail.com címen.
Minden eset egyedi, ezért igyekszünk megtalálni az Ön problémájára legmegfelelőbb megoldást.

Amennyiben a terméket vissza kell küldenie raktárunkba, kérjük, a következő címre küldje:

RationalFans Kft.
Za farou 43a
664 41 Troubsko

Raktárunk munkanapokon üzemel, a szállítók ismerik a címet, így a visszaküldéssel nem lesz probléma.
Kérjük, a csomagra jól láthatóan írja rá: REKLAMÁCIÓ.

A reklamációs szabályzat teljes szövege az alábbiakban olvasható.


1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

1.1. A reklamációs szabályzat tárgya

Ez a reklamációs szabályzat a RationalFans Kft. (székhely: 664 41 Troubsko, Za farou 43a, Cégjegyzékszám: 073 53 171, nyilvántartja: Brünni Kerületi Bíróság, nyilvántartási szám: C 107725, a továbbiakban: „emszero.hu” vagy „mi”) és vásárlói közötti hibás teljesítésből eredő jogokat és kötelezettségeket szabályozza, amelyek az emszero.hu webáruház (www.emszero.hu) használata során keletkezhetnek.

A szabályzat érvényes minden olyan természetes vagy jogi személyre, aki az emszero.hu webáruházban vásárol (a továbbiakban: „vásárló”), valamint az esetlegesen érintett állami és önkormányzati szervekre.

1.2. Vásárlói kategóriák

  • Fogyasztó: természetes személy, aki nem üzleti tevékenység vagy hivatás keretében jár el.
  • Nem vállalkozó: jogi személy, amely nem üzleti tevékenység vagy hivatás keretében jár el.
  • Vállalkozó: természetes vagy jogi személy, aki üzleti tevékenység vagy hivatás keretében jár el.

1.3. Vonatkozó jogszabályok

Ez a reklamációs szabályzat a következő jogszabályokkal összhangban készült:

  • A Cseh Köztársaság Polgári Törvénykönyve (89/2012 Sb.)
  • Fogyasztóvédelmi törvény (634/1992 Sb.)

Az ebben a szabályzatban nem szabályozott jogokat és kötelezettségeket a fenti jogszabályok vonatkozó rendelkezései szabályozzák.

1.4. Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Ez a reklamációs szabályzat az emszero.hu webáruház Általános Szerződési Feltételeinek szerves része. Az ÁSZF elérhető itt:
https://www.emszero.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/

1.5. Vásárlói hozzájárulás

A vásárló, aki az emszero.hu webáruházon keresztül szerződést kötött a RationalFans Kft.-vel, elfogadja az ÁSZF-et, ezzel egyidejűleg kijelenti, hogy megismerte és teljes terjedelmében elfogadja a reklamációs szabályzatot.


Amennyiben további kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal az emszero.hu@gmail.com e-mail címen!

2. REKLAMÁCIÓ A FOGYASZTÓ ÁLTAL

2.1. Hatáskör. Ez a rész a reklamációs szabályzatból kizárólag abban az esetben vonatkozik Önre, ha Ön fogyasztó, és szabályozza a törvényes felelősségünket az áru hibáiért, valamint az ebből fakadó jogokat és kötelezettségeket, amelyek eladóként ránk, vevőként pedig Önre hárulnak.

2.2. Felelősségünk az áru hibáiért. Felelősséget vállalunk azért, hogy az áru átvételkor hibátlan. Különösen garantáljuk, hogy az áru rendelkezik a megállapodott tulajdonságokkal, és ha nincs külön megállapodás:

  • 2.2.1. Az áru alkalmas arra a célra, amelyre az adott típusú árut általában használják, figyelembe véve harmadik felek jogait, jogszabályokat, műszaki szabványokat vagy az adott iparág etikai kódexeit, ha nincsenek műszaki szabványok;
  • 2.2.2. Az áru mennyisége, minősége és egyéb tulajdonságai, beleértve az élettartamot, funkcionalitást, kompatibilitást és biztonságot, megfelel a hasonló típusú áruk szokásos tulajdonságainak, amelyeket ésszerűen elvárhatunk, figyelembe véve az általunk vagy az értékesítési lánc más szereplői által (pl. gyártók) tett nyilvános kijelentéseket, például reklámokat vagy címkéket, feltéve, hogy tudomásunk volt ezekről a kijelentésekről;
  • 2.2.3. Az áru a várt tartozékokkal, beleértve a csomagolást, szerelési útmutatót és egyéb használati utasításokat, érkezik;
  • 2.2.4. Az áru minősége és kialakítása megegyezik a bemutatott mintával vagy modellel, ha azokat a szerződés megkötése előtt bemutattuk.

2.3. Felelősség a szerelési vagy telepítési hibákért. Felelősek vagyunk az áru szerelése vagy telepítése során fellépő hibákért, ha a szerelést vagy telepítést mi végeztük, vagy ha a hibás telepítés az általunk adott hibás útmutatás eredménye.

2.4. Felelősség korlátozása. Nem vállalunk felelősséget:

  • 2.4.1. Az árengedménnyel értékesített áru azon hibájáért, amelyért az árengedményt nyújtottuk;
  • 2.4.2. Az áru rendes használatából eredő kopásért;
  • 2.4.3. A használt áru korábbi használatából eredő kopásért;
  • 2.4.4. Ha az áru jellege (pl. romlandóság) kizárja a hibákért való felelősséget;
  • 2.4.5. Ha Ön már átvételkor tudott a hibáról;
  • 2.4.6. Ha a hibát Ön okozta;
  • 2.4.7. Ha külön felhívtuk a figyelmét egy bizonyos tulajdonságra, amely eltér a szokásostól, és Ön ezt elfogadta;
  • 2.4.8. Az áru nem kompatibilis részeire, amelyek nem kaptak előzetes jóváhagyást tőlünk vagy a gyártótól, kivéve, ha a kompatibilitást előzetesen kifejezetten megállapítottuk.

2.5. A hibák bejelentésének határideje. Ön köteles az árut az átvételt követően minél előbb ellenőrizni, és megbizonyosodni annak állapotáról és mennyiségéről. Az áru hibáját haladéktalanul be kell jelentenie. A hibákat az átvételtől számított 2 éven belül jelentheti be, használt áruk esetében ez az idő 1 év. Ezen határidő elmulasztása esetén elveszíti a hibákért való felelősség érvényesítésének jogát.

2.6. A hibák bizonyítása. Ha a hiba egy éven belül jelentkezik, vélelmezzük, hogy az áru már az átvételkor hibás volt, hacsak a hiba természete ezt nem zárja ki. Egy év után Önnek kell bizonyítania, hogy a hiba már az átvételkor fennállt.

2.7. Az Ön jogai hiba esetén. Hibás áru esetén Ön választhat:

  • 2.7.1. Hibátlan áru szállítását;
  • 2.7.2. Az áru kijavítását. Ha a választott módon történő hibaeltávolítás lehetetlen vagy aránytalanul költséges – különösen a hiba jelentőségét, az áru hibátlan állapotának értékét és azt figyelembe véve, hogy a másik módon a hiba eltávolítása jelentős nehézségek nélkül lehetséges-e –, Ön nem élhet ezzel a jogával.

     

     

     

     

    2.8. Az eladó joga a hibaeltávolítás megtagadására.
    Jogosultak vagyunk a hiba eltávolítását megtagadni, ha az eltávolítás lehetetlen vagy aránytalanul költséges, különösen a hiba jelentősége és az áru hibátlan állapotának értéke alapján.

    2.9. Jog az árengedményre vagy a szerződés felbontására.
    Ön jogosult árengedményt kérni, vagy elállni a szerződéstől az alábbi esetekben:

    • 2.9.1. Ha a hibát nem távolítjuk el időben vagy jelentős nehézségek nélkül;
    • 2.9.2. Ha a hiba ismételten jelentkezik;
    • 2.9.3. Ha a hiba súlyos szerződésszegést eredményez (pl. az áru a rendeltetésszerű használatra alkalmatlan);
    • 2.9.4. Ha a körülmények vagy nyilatkozatunk alapján nyilvánvaló, hogy a hibát nem fogjuk időben vagy jelentős nehézségek nélkül eltávolítani.

    Az árengedményt a hibátlan és a hibás áru értékének különbsége alapján határozzuk meg. Ön nem élhet a szerződéstől való elállás jogával, ha a hiba jelentéktelen.

    2.10. Reklamációs eljárás.
    Ha érvényesíteni kívánja a hibás teljesítéssel kapcsolatos jogait, a hibát időben be kell jelentenie, és az árut át kell adnia nekünk a reklamáció kivizsgálására. A reklamáció legjobb módja:

    • 2.10.1. Az áru elküldése a székhelyünkre;
    • 2.10.2. Az áru személyes átadása a székhelyünkön;
    • 2.10.3. Az áru átadása egy, a javítást végző meghatározott szerviznek, ha ilyen szerepel az áru dokumentációjában vagy a webáruházban.

    Ha az áru mérete vagy beépített jellege miatt nem küldhető vissza, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy tájékoztatni tudjuk a további lépésekről.

    2.11. Reklamáció benyújtásának követelményei.
    Az árut olyan állapotban kell átadnia, amely lehetővé teszi a reklamáció kivizsgálását. Ehhez szükséges:

    • 2.11.1. Az áru nálunk történt vásárlásának igazolása;
    • 2.11.2. A hiba leírása és annak ismertetése, hogyan jelentkezik;
    • 2.11.3. Annak megjelölése, hogyan szeretné, hogy a hibát eltávolítsuk;
    • 2.11.4. Kapcsolattartási adatok megadása a reklamáció eredményéről való tájékoztatás érdekében;
    • 2.11.5. Az áru visszajuttatásának módja a reklamáció elbírálása után (személyes átvétel vagy szállítás).

    2.12. Reklamáció befogadásának visszaigazolása.
    Amint megkapjuk a reklamációját, írásos visszaigazolást küldünk az átvétel időpontjáról, tartalmáról, a kért megoldási módról, és az Ön kapcsolattartási adatairól.

    2.13. Reklamáció elbírálása.
    A reklamációt, beleértve a hiba eltávolítását is, 30 napon belül elbíráljuk, kivéve, ha hosszabb határidőben állapodunk meg. Az eredményről értesítjük, és az árut visszaszolgáltatjuk. Ha a reklamáció nem kerül időben elbírálásra, Ön jogosult árengedményre vagy a szerződéstől való elállásra.

    2.14. Reklamációs költségek.
    Ha a reklamációt elfogadjuk, jogosult az ésszerűen felmerült költségei megtérítésére. Jogos reklamáció esetén a hibás áru leszerelési és felszerelési költségeit is megtérítjük. Ha a reklamációt elutasítjuk, jogosultak vagyunk a visszaszolgáltatás költségeinek megtérítésére.

    2.15. Reklamáció lezárása.
    A reklamáció lezárását követően írásos igazolást adunk az eredményről, az elvégzett javításokról vagy azok időtartamáról, illetve az elutasítás indoklásáról.

3. REKLAMÁCIÓ ÜZLETI VÁSÁRLÓK ÉS NEM ÜZLETI FELHASZNÁLÓK SZÁMÁRA

3.1. Hatály. Ez a fejezet csak akkor vonatkozik Önre, ha üzleti vásárló vagy nem üzleti felhasználó, és a hibás teljesítéssel kapcsolatos felelősségünket szabályozza.

3.2. Felelősségünk az áru hibáiért. Az árut a megállapodott mennyiségben, minőségben és kivitelben szállítjuk. Ha ezek nem kerültek meghatározásra, az árut az adott célra alkalmas minőségben és kivitelben szállítjuk. Amennyiben a mennyiség csak hozzávetőlegesen került meghatározásra, a pontos mennyiséget mi állapítjuk meg. Az áru hibájáért csak akkor felelünk, ha a kárveszély átszállásának pillanatában fennállt. Ez nem érvényes azokra a hibákra, amelyeket a szerződéskötéskor szokásos figyelemmel fel lehetett volna ismerni.

3.3. A felelősség korlátozása. Nem felelünk az alábbiakért:

  • 3.3.1. Az alacsonyabb áron értékesített áru hibáiért, amelyekre az alacsonyabb ár vonatkozik.
  • 3.3.2. Az áru szokásos használatából eredő kopásáért.
  • 3.3.3. Használt áru esetén a korábbi használat mértékének megfelelő kopásért.
  • 3.3.4. Az áru jellegéből adódó hibákért, különösen romlandó vagy gyorsan elhasználódó áruk esetében.
  • 3.3.5. Ha az áru hibájáról az átvétel előtt tudomása volt.
  • 3.3.6. Ha az áru hibáját Ön okozta.
  • 3.3.7. Ha a szerződéskötés előtt külön figyelmeztettük, hogy az adott áru tulajdonsága eltér, és Ön ezt kifejezetten elfogadta.
  • 3.3.8. Az általunk vagy a gyártó által jóvá nem hagyott alkatrészek kompatibilitási hibáiért, kivéve, ha a kompatibilitást kifejezetten megállapodtuk.

3.4. A hibás teljesítéssel kapcsolatos jogok érvényesítésének határideje.
Ön köteles az árut átvétel után a lehető leghamarabb megvizsgálni, és meggyőződni annak állapotáról és mennyiségéről. A hibás teljesítéssel kapcsolatos jogait késedelem nélkül érvényesítenie kell, legkésőbb:

  • Rejtett hibák esetén az áru átadását követő 2 éven belül.
  • Más hibák esetén az átvételtől számított 6 hónapon belül.

3.5. Jogok nem lényeges szerződésszegés esetén.
Ha a hiba nem minősül lényeges szerződésszegésnek, Ön jogosult:

  • 3.5.1. A hiba kijavítására; vagy
  • 3.5.2. Ésszerű árengedményre.

3.6. Jogok lényeges szerződésszegés esetén.
Ha a hiba lényeges szerződésszegést eredményez, Ön jogosult:

  • 3.6.1. Új áru szállítására vagy a hiányzó áru pótlására.
  • 3.6.2. Az áru kijavítására.
  • 3.6.3. Ésszerű árengedményre.
  • 3.6.4. A szerződéstől való elállásra.

3.7. Az új áru követelésének kizárása.
Nem jogosult a szerződéstől való elállásra vagy új áru szállítására, ha az árut nem tudja az átvételkorival azonos állapotban visszaszolgáltatni, kivéve, ha:

  • Az áru állapota a hiba megállapítása során változott meg.
  • Az árut a hiba felfedezése előtt használta.
  • A változást nem Ön okozta.

3.8. Reklamáció benyújtása.
A hibát azonnal jeleznie kell, és az árut át kell adnia nekünk:

  • Postai úton, a székhelyünkre;
  • Személyesen, a székhelyünkön.

3.9. Reklamációs eljárás.
A reklamáció kivizsgálásának feltétele:

  • Az áru tiszta állapotban történő visszaküldése.
  • Az áru nálunk történt vásárlásának igazolása.
  • A hiba részletezése.

3.10. Reklamációs költségek.
Indokolt reklamáció esetén megtérítjük az indokolt költségeit. Ha a reklamációt elutasítjuk, jogosultak vagyunk a visszaküldés költségeinek megtérítésére.

 

4. MINŐSÉGI GARANCIA

4.1. Minőségi garancia. Felhívjuk figyelmeteket, hogy az általunk értékesített termékekre nem biztosítunk különleges minőségi garanciát. Minőségi garancia azonban keletkezhet más garanciát nyújtó féllel szemben (erről lásd a jelen reklamációs szabályzat 4.2. pontját), abban az esetben, ha az adott garanciát nyújtó fél kijelenti, hogy az általános jogszabályi hibás teljesítési jogokon felül kártalanít benneteket, például a vételár visszatérítésével, a termék cseréjével, javításával, vagy ennek kapcsán szolgáltatás nyújtásával, ha a termék nem rendelkezik a garancialevélben meghatározott tulajdonságokkal. Minőségi garancia keletkezik más garanciát nyújtó fél nyilatkozata alapján reklámban is, amely elérhető a vásárlási szerződés megkötésének időpontjában.

4.2. A garanciát nyújtó fél. Felhívjuk figyelmeteket, hogy a garanciát nyújtó fél nem feltétlenül mi vagyunk, hanem például a termék gyártója vagy más személy. A garanciát nyújtó fél adatait megtaláljátok a megfelelő garanciajegyben (garancialevélben), amennyiben az adott termékre garancia vonatkozik.

4.3. Garancia különleges esetekben. Ha a garanciát nyújtó fél garantálja, hogy a termék rendeltetésszerű használat mellett egy bizonyos ideig megőrzi funkcióit és teljesítményét, akkor legalább arra van jogotok, hogy hibamentes új terméket kapjatok, vagy a terméket megjavítsák. Ez a hatás érvényes abban az esetben is, ha a gyártó feltünteti a garanciaidőt vagy a termék szavatossági idejét a csomagoláson.

4.4. A garanciából eredő jogok érvényesítése. Amennyiben az internetes áruházunkban kínált termékek gyártója (vagy más garanciát nyújtó fél) minőségi garanciát vagy más hasonló előnyöket biztosít, kötelesek vagytok az ezekből eredő jogokat közvetlenül a termék gyártójánál (vagy más garanciát nyújtó félnél) érvényesíteni és rendezni, aki ezt a speciális minőségi garanciát vagy más hasonló előnyöket nyújtja. A garancia által fedezett hibát a garanciát nyújtónak a garanciaidő hosszának megfelelő időn belül kell bejelenteni. Felhívjuk figyelmeteket, hogy az ilyen minőségi garanciából vagy más, a gyártó vagy más garanciát nyújtó fél által biztosított előnyökből eredő jogok nem tartoznak jelen reklamációs szabályzat vagy az általános szerződési feltételeink hatálya alá.

5. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

5.1. Fogyasztói viták rendezése. Amennyiben fogyasztó vagy, kifejezetten felhívjuk a figyelmedet arra, hogy a jelen reklamációs szabályzatból eredő vagy azzal összefüggő fogyasztói viták rendezésére a 634/1992. sz. törvény (a fogyasztóvédelemről szóló törvény) 20d és következő szakaszai, valamint 20n és következő szakaszai értelmében a Cseh Kereskedelmi Felügyelet jogosult mint a fogyasztói viták alternatív rendezésének szerve. A fogyasztói viták alternatív rendezésének alanya a https://www.coi.cz/ weboldalon érhető el.
Az online kötött szerződésből eredő fogyasztói viták alternatív rendezésére a fogyasztó az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platformot is igénybe veheti a következő címen: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

5.2. A reklamációs szabályzat elérhetősége. Ez a reklamációs szabályzat elérhető a következő weboldalon: https://www.EMSzero.hu/panaszkezelesi-eljaras.

5.3. Hatálybalépés. Ez a reklamációs szabályzat 2024. szeptember 1-jén lép hatályba, és a RationalFans által kiadott bármely korábbi reklamációs szabályzatot hatályon kívül helyezi.